Persoonlijke marketingprofessionals

Transparante communicatie

Betaalbare Kwaliteit

topbanner-online-diensten-home-traffic-motivators

Case Mach3Builders

Mach3Builders ontwikkelt verschillende webbased oplossingen voor creatieve bureaus.

"Traffic Motivators is een kundige partner die goed met ons meedenkt."

Wouter Onis, Eigenaar, Mach3Builders

Uitdaging

De zakelijke doelgroep van Mach3Builders bevindt zich met name in de IT-sector, marketing- en creatievebranche. Mach3Builders ontwikkelt verschillende webbased oplossingen voor creatieve bureaus. Denk hierbij aan websites, webshops, webformulieren, locators en meer. De oplossingen die Mach3Builders ontwikkelt zijn uitstekende platformen voor creatieve bureaus. Door inzet van online marketingactiviteiten willen we nieuwe partners bereiken die gebruik gaan maken van de software van Mach3Builders.

Lars Traffic Motivators
Case Mach3Builders - Traffic Motivators
Case Mach3Builders - Traffic Motivators

Doelstelling

Voor Mach3Builders hebben we een duidelijk doel. Het werven van nieuwe partners. We spelen hierbij in op de creatieve bureaus in heel nederland. 

Strategie

Een b2b klant heeft een andere benadering nodig als een b2c klant. De platformen maar ook de momenten moeten hierdoor zorgvuldig worden uitgekozen. Een zakelijke doelgroep moet vaak écht overtuigd worden voordat deze overgaat tot een contactmoment. Herhaling van de boodschap is hierdoor erg belangrijk. 

Om leads te genereren is naamsbekendheid een belangrijk punt. Door inzet van online marketingcampagnes sturen we op zichtbaarheid en dus ook het vergroten van de naamsbekendheid binnen de doelgroep. Om de naamsbekendheid van Mach3Builders te vergoten is ingespeeld op de zichtbaarheidsfase (Expose) uit de customer journey. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van Display adverteren en LinkedIn adverteren. De warmere doelgroep (uit de tempt fase) bereiken we via Zoekmachine adverteren. Door in te spelen op verschillende fase uit de customer Journey blijven we goed onder de aandacht binnen de doelgroep.

Aanpak

Campagnes worden doorgemeten aan de hand van KPI’s. Dit zijn cijfers die te relateren zijn aan een marketingkanaal zoals het aantal vertoningen, klikken, conversies etc...  Een van de minst scorende KPI’s was de bouncepercentage. Uit  onze optimalisaties bleek dat het rendement via display adverteren achterwege bleef. Hierop hebben we actie ondernomen en zijn we de doelgroepbenadering binnen dit kanaal gaan aanscherpen. Nadat het resultaat niet is verbeterd zijn we een vervangend kanaal gaan inzetten. Omdat de zichtbaarheid voor Mach3Builders binnen de doelgroep erg belangrijk is, hebben wij Display adverteren vervangen door LinkedIn adverteren. Advertenties van Mach3Builders worden alleen vertoond aan klanten die zich bevinden in de sectoren ‘’zakelijke dienstverlening; websiteontwerp en -ontwikkeling’’ en ‘’Ontwerpsoftware’’. De boodschap van Mach3Builders kunnen we dus gericht overbrengen waardoor we niet schieten met hagel. Daarnaast zetten we nu ook de Google campagnes Max. performance in. Deze campagne wordt meer gestuurd vanuit Google en is gericht op de nieuwe doelgroep en rendement.

De resultaten

In de afbeelding is een grote toename te zien van de betrokkenheid van de doelgroep met de campagnes van Mach3Builders. Een grote betrokkenheid zorgt voor een hogere kans op rendement. Mach3Builders verbind met enige regelmaat nieuwe creatieve partners aan zich. Door bovenop de cijfers te zitten wordt met Mach3Builders snel geschakeld in de inzet van marketingkanalen. We spelen hierbij in op kwalitatieve leads i.p.v. kwantitatieve leads. De kwaliteit van leads vinden we erg belangrijk zodat een langdurige samenwerking tussen de klant en Mach3Builders gerealiseerd kan worden.

Case Mach3Builders - Traffic Motivators
Personeel - Traffic Motivators
Vragen over deze case of over wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op!