Persoonlijke marketingprofessionals

Transparante communicatie

Betaalbare Kwaliteit

topbanner-online-diensten-home-traffic-motivators

Case Most-Models.com

Most-Models.com is met haar webshop de grootste modelbouw specialist van Nederland.

“In de samenwerking met Traffic Motivators zijn de lijntjes kort en staat persoonlijke aandacht centraal. De maandelijkse evaluaties en onderlinge afspraken zijn erg prettig.”

Stefan van der Most, Eigenaar, Most-Models.com

Uitdaging

Most-Models-com is gestart in augustus 2020 met een aantal bestellingen per week en de webshop is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste modelbouw specialisten van Nederland. Sinds oktober 2020 verzorgt Traffic Motivators online marketingactiviteiten voor Most-Models.com.

De uitdaging was eenvoudig vast te stellen. De klant is in september 2020 zelf begonnen met campagnes in Google. De hoge kosten/conversie moesten drastisch omlaag waarbij is ingespeeld op het meest rendabele modelbouw productassortiment. 

Lars Traffic Motivators
Case MostModels.com - Traffic Motivators
Case - doelstelling - Traffic Motivators

Doelstelling

De klantdoelstelling is globaal beschreven waarbij specifieke kosten en omzet achterwege wordt gelaten.

Om de marketingdoelstelling te bereiken wordt gestuurd op de kosten/conversie.  De kosten/conversie worden weggeschreven op basis van het datadriven klikattributiemodel. Dit houdt in dat de waarde van een verkoop verdeeld kan worden over meerdere kanalen die de koper heeft gebruikt tijdens de klantreis. Wanneer een klant met Most-Models.com in contact is gekomen via bijvoorbeeld social media, een Google Shopping advertentie en een tekstadvertenties, kan een verkoop toegescheven worden aan meerdere kanalen. De bijdrage van ieder kanaal kan door Google worden bijgehouden. De gemiddelde kosten/conversie moet over alle kanalen zo laag mogelijk zijn.

Strategie

Het productassortiment is erg uitgebreidt waardoor veel wordt getest met verschillende merken en bouwmodellen. Er is voornamelijk ingespeeld op de overwegingsfase (Tempt) en verkoopfase (Win) van de customer journey. Hierbij is gebruik gemaakt van de kanalen Zoekmachine adverteren (SEA), zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google Shopping. Tevens wordt gebruik gemaakt van remarketinglijsten waarbij wordt ingespeeld op eerdere websitebezoekers. Het klikbudget in Google is enkele malen flink verhoogd door het realiseren van de doelstelling en de potentie in de (nieuwe) doelgroep. Door te blijven inspelen op de kosten/conversie blijft het gewenste rendement in stand waarbij een hogere omzet wordt gerealiseerd.

Aanpak

Op gebied van SEO is maandelijks zoekwoordenonderzoek verricht waarna zogeheten landingspagina's worden geschreven. Binnen Zoekmachine adverteren wordt continue ingespeeld op rendabele en niet-rendabele bezoekers. Door hierop actie te ondernemen wordt het verkeer naar de website steeds relevanter. Gedurende onze looptijd merkte we dat de Shopping campagnes steeds meer rendement brachten waarna de focus is verlegd naar deze campagnes. Parallel naast de uitvoering van campagnes hebben we daarnaast conversieoptimalisatie toegepast. Door verbeterpunten in de website door te voeren (zoals gebruiksvriendelijkheid) zijn het aantal conversies flink verhoogd. De conversieratio is zelfs met 1% toegenomen.   

De resultaten

Succesvolle verlaging kosten/conversie.

De kosten/conversie zijn begin 2022 meer dan tien keer zo laag als in september 2020. Voor het account ontvangt Traffic Motivators minimaal eenmaal per maand telefonische support vanuit Google. Door veel te testen, adviezen van experts over te nemen en af te stemmen en de juiste optimalisaties door te voeren wordt maximaal rendement behaald. Hierbij wordt continue gekeken naar nieuwe kansen en mogelijkheden voor verdere groei van de webshop.

Case MostModels.com - Traffic Motivators
Personeel - Traffic Motivators
Vragen over deze case of over wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op!