• Persoonlijke marketingprofessionals
  • Transparante communicatie
  • Betaalbare Kwaliteit

Case Mach3Builders

Voor Mach3Builders maken wij gebruik van verschillende online marketingkanalen. En met succes! Momenteel bereiken we de (zakelijke) doelgroep van Mach3Builders middels de kanalen Google Ads en LinkedIn adverteren. Met beide kanalen kunnen wij inspelen op de specifieke doelgroep van deze klant. Een b2b klant heeft een andere benadering nodig als een b2c klant. Advertenties van Mach3Builders worden alleen vertoond aan klanten die zich bevinden in de sectoren ‘’zakelijke dienstverlening; websiteontwerp en -ontwikkeling’’ en ‘’Ontwerpsoftware’’. De boodschap van Mach3Builders kunnen we dus gericht overbrengen waardoor we niet schieten met hagel in de jungle van het internet.

Maandelijkse terugkoppeling op cijfers
In de terugkoppeling van lopende marketingactiviteiten vindt er maandelijks persoonlijk contact plaats met Mach3Builders. Middels een afspraak op locatie, bij ons op kantoor in Zaltbommel of bij de klant, zoomen wij maandelijks in op de cijfers. Persoonlijk contact is wat ons betreft zeer prettig waarbij we tevens snel kunnen schakelen. Samen met al onze klanten bespreken we vooraf hoe de maandelijkse terugkoppeling verloopt. Hierin heeft iedere klant haar eigen wensen. De maandelijkse marketingrapportage sturen we in ieder geval toe per e-mail.

Verschuiving in marketingkanalen
Door bovenop de cijfers te zitten is met Mach3Builders snel geschakeld in de inzet van marketingkanalen. In de aanvang van de campagnes zijn we gestart met Display adverteren en Google Ads. Als snel merkte we dat Display adverteren niet het gewenste resultaat opleverde.

Campagnes worden doorgemeten aan de hand van KPI’s. Dit zijn cijfers die te relateren zijn aan een marketingkanaal uit een fase van de customer journey.  Een van de minst scorende KPI’s was de bouncepercentage. Dit is het percentage bezoekers die de website verlaat zonder actie te verrichten. Na de maandelijkse optimalisaties verkrijgen wij al snel inzicht in het rendement van een campagne. Wanneer het rendement achter blijft, trekken we direct aan de bel en gaan we samen met de klant op zoek naar alternatieven. De zichtbaarheid voor Mach3Builders binnen de doelgroep was erg belangrijk. Om dit te behouden hebben wij het kanaal Display adverteren vervangen door LinkedIn. Via dit kanaal zijn we maximaal zichtbaar binnen de juiste doelgroep.

Optimaliseren is een continu proces waarbij maandelijks nieuwe inzichten worden opgedaan. Hier kort opzitten is dus van groot belang.