• Persoonlijke marketingprofessionals
  • Transparante communicatie
  • Betaalbare Kwaliteit

Case Ruitershop Boxmeer

Eind 2019 zijn wij door Ruitershop Boxmeer benaderd over de mogelijkheden met online marketing. Ruitershop Boxmeer is een speciaalzaak, zowel fysiek als online, op het gebied van Paardensport. Nadat de wensen van de klant en onze mogelijkheden met online marketingkanalen op elkaar waren afgestemd werd het tijd voor meer ‘’Traffic’’. Ruitershop Boxmeer gaf aan van korte lijnen te houden waarin ze terugkoppeling op campagnes erg belangrijk vinden. Dat is waar Traffic Motivators voor staat!

Webshop vernieuwd
Voordat we ons konden focussen op het binnenhalen van meer (rendabel) verkeer is geadviseerd om de webshop te vernieuwen. Dit adviseren wij zeker niet bij alle projecten. Als wij van mening zijn dat de gebruikerservaring op de website of webshop niet voldoende is, starten we niet met een online campagne. Waarom niet? Aan de inzet van marketingkanalen zijn kosten verbonden en wij zijn van mening dat de ROI zo gunstig mogelijk moet zijn.

Online marketingdiensten
Ruitershop Boxmeer maakt gebruik van een mix online marketingdiensten zoals; Display adverteren, Zoekmachine adverteren incl Google Shopping, Zoekmachine optimalisatie, Remarketing, Conversie optimalisatie en Social Media. Door inzet van deze kanalen worden de gehele customer journey bediend en is Ruitershop Boxmeer maximaal zichtbaar. 

Marketing Motivation model
Traffic Motivators werkt dagelijks volgens een eigen ontwikkelde customer journey, het Marketing Motivation model. Dit model bestaat uit vier fasen waarin de klant zicht bevindt.

EXPOSE – Ruitershop Boxmeer laat zich zien en creëert zichtbaarheid. In deze fase besteden we aandacht aan de bewustwordings- en oriëntatiefase van de klant, aan het realiseren van de naamsbekendheid, het gewenste imago en een juiste presentatie van het product- en dienstenaanbod. Online diensten die Ruitershop Boxmeer inzet en tot deze fase behoren zijn Display adverteren.

TEMPT – Ruitershop Boxmeer is inspirerend en verleidelijk. Als de klant jouw bedrijf of merk weet te vinden, wil je hem verleiden. In deze fase informeren en inspireren we de klant met onderscheidende kenmerken en voordelen ten opzichte van de concurrent. Online diensten die wij voor Ruitershop Boxmeer inzetten en tot deze fase behoren zijn SEO, SEA, en Remarketing. 

WIN – Maximaal rendement in de winkel en webshop. In de deze fase motiveren we de klant om (de gewenste) actie te ondernemen. Het is tijd om conversies te realiseren binnen de webshop. Voor Ruitershop Boxmeer hebben we binnen de webshop de deuren geopend en drempels verlaagd. Ook is de showroom, als paardenspeciaalzaak, duidelijk gepositioneerd binnen de webshop. Dit hebben wij gerealiseerd door Conversie optimalisatie toe te passen.

CARE - Blijf in contact. Als we de klant voor ons gewonnen hebben, gaan we graag een klantrelatie aan. Klanten zijn ambassadeurs van de winkel. Ruitershop Boxmeer blijft met haar klanten in contact door gebruik te maken van diverse Social Media kanalen zoals Facebook en Instagram.