Persoonlijke marketingprofessionals

Transparante communicatie

Betaalbare Kwaliteit

topbanner-online-diensten-home-traffic-motivators

Tramag

Tramag is dé online webshop voor bedrijfsinrichting in Nederland en België.

''Traffic Motivators zien wij als een verlengstuk van onze organisatie.''

Menno van Tol, Tramag B.V.

Uitdaging

Tramag realiseert bedrijfsinrichtingen en verkoopt haar producten via een eigen webshop in zowel Nederland als Belgie. Op de website is alles te vinden op het gebied van werkplaatsen- en magazijninrichting en intern transport waar zowel de B2B als de B2C doelgroep haar producten kan afnemen. Door de inzet van online marketing wordt de doelgroep bereikt die behoefte heeft aan een (elektrische) stapelaar, (elektrische) palletwagen, heftafel, etc. 

Lars Traffic Motivators
Case Tramag - Traffic Motivators
Case Tramag - Traffic Motivators

Doelstelling

De klantdoelstelling is globaal beschreven waarbij specifieke kosten en omzet achterwege wordt gelaten.

De doelstelling Tramag is om jaarlijks minimaal 20% omzetgroei te realiseren binnen de webshop. Om de marketingdoelstelling te bereiken worden verschillende kanalen ingezet die elk hun bijdrage en doel hebben binnen de customer journey.

Strategie

Het productassortiment van Tramag is gericht op een specifieke doelgroep waar vooral de zakelijke markt behoefte aan heeft. Om deze doelgroep te benaderen is het belangrijk om in te spelen op de verschillende fasen uit de customer journey. Zichtbaarheid tijdens meerdere fasen van de klantreis is belangrijk om onder de aandacht te blijven. Om maximaal rendement te verkrijgen is gebruik gemaakt van de kanalen Zoekmachine adverteren (SEA), zoekmachine optimalisatie (SEO), Google Shopping en Marktplaats adverteren. Ook wordt gebruik gemaakt van remarketinglijsten waarbij wordt ingespeeld op eerdere websitebezoekers. Voor Tramag wordt hiermee de juiste online marketing mix ingezet om aan de hoofddoelstelling te voldoen.

Aanpak

Bij het inzetten van online marketingactiviteiten zijn we samen met Tramag vooruitstrevend te werk gegaan. Het bedrijf is niet bang om een uitdaging aan te gaan mits deze rendement brengt. De klant is begonnen met de inzet van het marketingkanaal, Google Ads, maar heeft het aantal kanalen flink uitgebreid na aanbevelingen en een zichtbare omzetgroei. Nadat wij de webshop hebben geoptimaliseerd, door conversieoptimalisatie toe te passen, stond de online basis als een huis. Hierna zijn we meerdere kanalen gaan inzetten zoals Display adverteren, Google Shopping, Zoekmachine optimalisatie (SEO) en het adverteren op Marktplaats.

De resultaten

Met de inzet van Google Search, Google Shopping en Google Display is de omzet in 2021 met 35% gestegen ten opzichte van 2020, terwijl het mediabudget met (slechts) 13% is toegenomen. Door de maandelijkse optimalisaties binnen de campagnes streven wij naar een steeds positievere ROAS (Return On Ad Spend), hierdoor creëren we een stijgende lijn in het rendement op de investering in online marketing. 

De stijging in omzet komt met name door de toename van verkeer uit betaalde (SEA) en onbetaalde zoekresultaten (SEO). Maar ook een toename van direct verkeer heeft gezorgd voor een grotere omzetrealisatie. Door zogeheten branding campagnes, zoals Branded Search Ads en Display Ads, wordt de naamsbekendheid vergroot waardoor direct verkeer vaak toeneemt. Hierdoor bewijzen alle kanalen uit de customer journey hun waarde. 

Case Tramag - Traffic Motivators
Personeel - Traffic Motivators
Vragen over deze case of over wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op!