Traffic Motivators werkt dagelijks volgens het eigen ontwikkelde Marketing Motivation model dat bestaat uit vier fasen. Met dit model brengen we in beeld waar de klant behoefte aan heeft tijdens de gehele customer journey. Traffic Motivators richt zich met name op de online momenten, maar neemt belangrijke offline momenten zeker mee in de gehele marketingstrategie.
Het Marketing Motivation model van Traffic Motivators bedient met haar vier fasen de gehele customer journey. Door inzet van online diensten kan jouw doelgroep bereikt worden op verschillende momenten tijdens de klantreis. Samen met jou vullen we de belangrijkste momenten in waarop we aanwezig willen zijn. Wij informeren je graag verder over de inzet van onze online diensten of ontwikkeling van de complete marketingstrategie! Meer info? Neem dan direct contact met ons op.
Creëer zichtbaarheid en laat je zien. De juiste aandacht van je doelgroep krijg je maar op één manier en dat is door zichtbaar te zijn. In de eerste fase (Expose) is het essentieel om op de meest geschikte momenten in beeld te verschijnen bij de klant, actief én passief. Kies voor middelen die bij de doelgroep passen. Besteed in de bewustwordings- en oriëntatiefase van je klant, aandacht aan het realiseren van je naamsbekendheid, het gewenste imago en een juiste presentatie van het product- of dienstenaanbod. Wees aanwezig met de juiste informatie. Zo blijf je in de volgende fases van het keuze- en aankoopproces een serieuze optie, als ook de concurrentie en alternatieven om de hoek komen kijken.
Online diensten die tot deze fase behoren: Social Media Ads - Display - Youtube
Als de klant jouw bedrijf of merk weet te vinden, wil je hem verleiden om zich binnen jouw bedrijf en productaanbod te laten oriënteren. In deze fase (Tempt) informeren en inspireren we de klant met onderscheidende kenmerken en voordelen ten opzichte van de concurrent en de alternatieven. De klant maken we enthousiast zodat ze jouw oplossing en visie als ‘beste keuze’ overwegen en meenemen in hun vergelijkingen. We wijzen de klant op de positieve aspecten van de producten/diensten gecombineerd met de merkwaarden en merkbeleving.
Online diensten die tot deze fase behoren: SEO - SEA - Social Media Ads - Display - Youtube - Remarketing - Website
In de derde fase (Win) van het Marketing Motivation Model motiveren we de klant om (de gewenste) actie te ondernemen. Je bent in beeld bij je klant. Hij weet wie je bent, kent je aanbod en voelt zich voldoende zeker om een besluit te nemen. Het is tijd om conversies te realiseren. We willen dat de klant contact opneemt, een aanvraag invult, zich aanmeld, in gesprek gaat en uiteindelijk een aankoop doet. We zetten deuren open en verlagen de drempels, hoe lager en hoe minder hoe beter.
Online diensten die tot deze fase behoren: SEA - SEO - Remarketing - Website
Als je de klant voor je gewonnen hebt en je een klantrelatie bent aangegaan, wil je graag in contact blijven. In de vierde fase (Care) spelen klanttevredenheid en klantloyaliteit een belangrijke rol. Door de dromen, wensen en behoeften van de klant voor ogen te houden, bouw je de relatie met je klanten uit en werk je aan ambassadeurschap. (zeer) Tevreden klanten worden tenslotte (merk)ambassadeur van jouw bedrijf of merk.
Online diensten die tot deze fase behoren: Social Media - Reviews
Heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van een online marketingstrategie, interesse in één van onze online diensten of heb je een andere vraag? Vul dan het contactformulier in!