Persoonlijke marketingprofessionals
Transparante communicatie
Betaalbare Kwaliteit
Is jouw huidige website of webshop al mobile responsive? De noodzaak voor een goede, gebruiksvriendelijke en mobielvriendelijke website wordt vanaf september 2020 hoger dan ooit te voren. In 2016 was het surfgedrag op mobiele apparaten voor het eerst hoger dan op desktop. Deze omslag heeft grote impact op onder andere de zoekresultaten. In 2018 heeft Google aangekondigd dat de eerste stappen voor alleen mobiele indexatie zijn gezet, en dit is inmiddels verder uitgerold. Maar wat houdt dit in?
Mobile first index
Om websites te vinden en te vertonen in de zoekmachine maakt Google gebruik van Googlebot. Deze geavanceerde en geheimzinnige technologie (ook wel Crawler genoemd) zorgt ervoor dat websites wereldwijd snel gevonden kunnen worden. Waar voorheen desktopwebsites centraal stonden zal Google vanaf september 2020 alleen nog de mobiele versie van een website crawlen. Mobile first index houdt in dat de mobiele website centraal staat in de indexering en ranking van de zoekmachine Google. De score die jouw mobiele website krijgt zal dus bepalend worden voor de ranking.
Hoe is het gesteld met jouw website of webshop?
Heb jij je eigen website of webshop al eens gecheckt op mobiel of tablet? Ga eens op verkenning binnen je eigen webomgeving en durf kritisch te zijn! Is je website op het oog mobile responsive? Dan ben je er nog niet. Laat je website eens testen door Google via de tool ''Mobile-friendly-test''. Scoor je wederom goed?! Helemaal goed, maar check je website ook eens op pagina snelheid. Een zeer belangrijke factor voor de ranking is de snelheid van een webpagina. Een bottleneck in de pagespeed is vaak het gebruik van te grote foto’s en video’s wat ten koste gaat van de performance. Benieuwd naar de score op een schaal van 1 tot 100 op zowel desktop als mobiel? Doe de pagespeed test van Google. De tools geven je al enig inzicht in je eigen mobiele website.
Gebruiksvriendelijkheid website
Een andere tastbare rankingsfactor is de gebruiksvriendelijkheid van de website. Waar vroeger teveel websites werden geschreven voor de zoekmachine en te weinig werd stilgestaan bij de gebruikerservaring van de klant, heeft ook hier een kentering plaatsgevonden bij Google. De gebruikerservaring van een website komt steeds meer centraal te staan. Hoe is het bijvoorbeeld gesteld met je navigatiestructuur, zichtbaarheid van content en gebruik van buttons binnen je eigen website? De kwaliteit (statistieken) van bezoekers op je website wordt steeds belangrijker. Dit komt niet alleen ten goede aan de ranking in de zoekmachine maar ook zeker aan het rendement van je eigen website. Uiteindelijk draait het om tevreden klanten binnen de eigen omgeving.
Wil je nog dieper ingaan op de optimalisatie van je eigen website of webshop? Kijk voor meer info op onze online dienstpagina ''Conversie optimalisatie'' of neem direct contact op met Jorg of Lars. We ondersteunen je graag in de optimalisatie van je website of webshop.
Ben je op zoek naar een specialist op gebied van online marketing? Traffic Motivators zorgt ervoor dat je bedrijf goed onder de aandacht wordt gebracht bij jouw doelgroep en op het juiste moment.
Tijdens een kop koffie vertellen we je graag alles over de mogelijkheden. Neem nu contact met ons op.