Persoonlijke marketingprofessionals
Transparante communicatie
Betaalbare Kwaliteit
Noem jij de term ‘SEO teksten’ nog regelmatig? Dan is het tijd om daar deels afscheid van te nemen, want enkel SEO teksten bestaan namelijk niet meer. Waarbij de term ‘SEO tekst’ verwijst naar een SEO geoptimaliseerde tekst die zorgt voor hoge ranking in de zoekresultaten, schrijven onze SEO tekstschrijvers tegenwoordig ook voor de lezers. Als een tekst volledig wordt geschreven voor zoekmachines, heb je waarschijnlijk een onduidelijke en niet informatieve tekst. Google wil dat informatie toegankelijk en bruikbaar is. Maar hoe zorg je hiervoor? In deze blog staan drie tips om rekening mee te houden tijdens het schrijven van een tekst.
1. Content gericht op doelgroep
De belangrijkste tip voor het schrijven van een tekst is dat je schrijft voor je doelgroep. Een tekst moet namelijk aan de verwachtingen van de lezer voldoen. Elke tekst is hierdoor anders, omdat de manier van schrijven afhangt van verschillende factoren. Zo spelen onder andere het onderwerp, de doelgroep, het doel van de tekst en waar de tekst wordt gepubliceerd een rol. Google heeft geen specifieke regels voor het schrijven van een goede SEO tekst, maar stelt vooral een tevreden lezer centraal.
2. Het gebruik van verschillende ‘SEO trucjes’ heeft geen nut
Online staan veel artikelen met SEO tips voor het schrijven van een tekst. Deze tips kunnen iedereen aangeleerd worden en zijn makkelijk toe te passen. Echter is het algoritme van Google intelligent genoeg om deze teksten te onderscheiden van teksten die gericht zijn op de lezer. Er zijn inmiddels veel meer factoren die bepalen hoe hoog jouw website in de zoekresultaten komt. Zo kijkt het algoritme bijvoorbeeld ook naar de techniek en autoriteit van jouw website. De SEO tips voor het schrijven van een tekst kunnen dus wel de deur uit.
3. Zorg voor een goede leesbaarheid van de tekst
Als laatste is het belangrijk dat de leesbaarheid van je tekst goed is. De eerdergenoemde SEO tips zorgen vaak voor een verminderde leesbaarheid van je tekst. Zo wordt er vaak gezegd dat je tekst aan een bepaalde lengte moet voldoen. Maar dit is niet juist, Google kijkt naar hoe relevant en waardevol een tekst is. Verder worden teksten vaak volgepropt met zoekwoorden waardoor een tekst onoverzichtelijk wordt. Men denkt hierdoor hoger te scoren in de zoekmachines, maar het tegenovergestelde blijkt waar. Houd ook hierbij dus de lezer in gedachte en zorg voor een makkelijk leesbare tekst met niet al te veel zoekwoorden.
Kortom, de term ‘SEO tekst’ is wat ons betreft meer als een pagina vol doelgerichte informatie binnen een website. Stel je doelgroep centraal en laat je niet verleiden door zoektermen. Heb je interesse of hulp nodig in zoekmachine optimalisatie? Kijk voor meer info op onze online dienstpagina “Zoekmachine optimalisatie” of neem contact met ons op. We helpen je graag met de optimalisatie van je website.
Ben je op zoek naar een specialist op gebied van online marketing? Traffic Motivators zorgt ervoor dat je bedrijf goed onder de aandacht wordt gebracht bij jouw doelgroep en op het juiste moment.
Tijdens een kop koffie vertellen we je graag alles over de mogelijkheden. Neem nu contact met ons op.