Online marketingdiensten zijn essentieel voor bedrijven die willen groeien en succesvol willen zijn in de digitale wereld. Het aanbod van deze diensten is breed en divers, variërend van zoekmachineoptimalisatie (SEO) en contentmarketing tot social media management en betaalde advertenties (SEA). Welke dienst wordt ingezet hangt af van de bedrijfsdoelstelling. Vanuit de uitgewerkte marketingstrategie kiezen wij de meest geschikte kanalen die gericht zijn op bijvoorbeeld het verbeteren van de online zichtbaarheid, het aantrekken van relevante bezoekers en het verhogen van conversies. Het inzetten van de juiste online marketingdiensten helpt bij het opbouwen van een sterke digitale aanwezigheid en het realiseren van groei.
Of je nu een klein bedrijf runt of een grote onderneming, wij mikken altijd op een maat gemaakte online marketingstrategie die jouw bedrijf op het scorebord zet!
Het lijkt simpel: je maakt een advertentie, voegt relevante zoekwoorden toe en het geld stroomt binnen. Toch is het niet zo simpel als het lijkt. Wij maken campagnes in 5 stappen:
Wanneer wij voor het eerst met een klant in contact komen vertellen we graag meer over ons bedrijf maar komen we natuurlijk ook graag meer te weten over jouw bedrijf. Een eerste kennismaking verloopt vaak telefonisch of via Teams/Google Meet maar onze voorkeur heeft een persoonlijke aanpak, dus samen om de tafel met een kop koffie. Om een goed voorstel uit te werken worden de wensen en (globale) doelen van de klant besproken.
De informatie uit de eerste kennismaking is de basis voor het maken van een voorstel. Het afzetgebied, de doelgroep en het einddoel is de kern voor de gekozen marketingstrategie. Afhankelijk van het einddoel worden één of meerdere online marketingkanalen uitgewerkt. Alles overzichtelijk in een mooi documentje. En belangrijk; wij werken niet met vaste contracten! Wij geloven namelijk in een lange termijn relatie waardoor we iedere maand even hard werken voor onze klant.
Het uitgewerkte voorstel bespreken we graag met onze klant. Eventuele onduidelijkheden kunnen we toelichten en de strategie kan bijgestuurd worden voordat we beginnen met campagnes. Een goed begin is het halve werk!
Voordat campagnes gestart worden moeten we deze eerst opbouwen. We richten de betreffende tools in en zorgen ervoor dat alle data kan worden doorgemeten. Deze data gebruiken we om campagnes bij te sturen/optimaliseren voor het verkrijgen van het meeste rendement. Ieder kanaal heeft zijn eigen optimalisatieproces maar onze allround marketeers weten deze kanalen allemaal te beheersen. Wij kunnen campagnes te allen tijde budgettechnisch verhogen, verlagen of zelfs (liever niet) stopzetten.
Campagnes zullen nooit beter worden als je niet onderzoekt waar de kansen en pijnpunten liggen. Analyseren is niet weg te denken uit onze dagelijkse werkzaamheden, want alleen dan kunnen we optimaliseren en bereik we meer resultaat. Online marketing is transparant en dat laten we graag zien aan de hand van cijfers. Maandelijks sturen we onze klanten een rapportage met cijfers van de website en bijbehorende campagnes.