
Zoekmachine optimalisatie oftewel Search Engine Optimization is het middel om hoog te scoren in de zoekmachines. Hoe beter een website SEO technisch geoptimaliseerd is, hoe hoger deze scoort in de organische zoekresultaten van de zoekmachines en hoe sneller de website bezocht wordt. Met de juiste zoekwoorden, geoptimaliseerde pagina’s en autoritaire links staan hoge posities in Google en Bing voor de deur.
De SEO-campagnes worden beheerd door onze SEO-specialisten om een zo hoog mogelijke positie te behalen. Samen naar de hoogste posities? Neem dan direct contact op met Traffic Motivators.
De zoekmachine speelt een belangrijke rol in de vindbaarheid van je website of webshop. Hoe beter vindbaar jouw website is, hoe meer relevante bezoekers er op jouw website komen. Zoekmachine optimalisatie heeft dan ook als doel om een website zo goed mogelijk vindbaar te maken in de organische zoekresultaten. SEO heeft een langere indexatie tijd nodig, waardoor de resultaten vaak niet direct zichtbaar zijn, maar daarmee wel een middel voor de lange termijn.
Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat jouw bedrijf op termijn meer zichtbaar is in de zoekresultaten. Omdat er geen advertentiekosten worden betaald (zoals bij SEA) zijn de kosten een lager dan zoekmachine adverteren.
Zoekmachine optimalisatie is een traject wat effect heeft op de lange termijn. Bestaande pagina's die we optimaliseren of nieuwe pagina's die worden aangemaakt, moeten door de zoekmachine geïndexeerd (gevonden) worden. Hierna worden pagina's zichtbaar in de zoekreslultaten.
Voor bedrijven die zich richten op de lokale omgeving, biedt zoekmachine optimalisatie de mogelijkheid om zoekresultaten te tonen aan mensen in deze specifieke gebieden. Ideaal voor lokale winkels en diensten. Het vergroten van zichtbaarheid in de eigen omgeving zorgt voor meer traffic naar de winkel en website.
Het lijkt simpel: je maakt een pagina aan, voegt relevante zoekwoorden toe en je website wordt vindbaar. Helaas werkt de praktijk anders. Onze SEO werkwijze pakken we als volgt aan:
Alles wat we doen staat uiteindelijk altijd in dienst van het rendement dat we moeten behalen. Samen bepalen we doelen naar aanleiding van wensen en data. Dit is het vertrekpunt van onze optimalisaties op gebied van zoekmachine optimalisatie.
Online marketing is goed meetbaar en dat laten we graag zien aan onze klanten. Goede sturing kan alleen als de gebeurtenissen en resultaten goed worden gemeten. Wij zorgen voor inrichting van alle benodigde SEO-tools voor het creëeren van maximale zichtbaarheid; denk o.a. aan Google Analytics 4, Google Search Console, SE-ranking en Ahrefs. Dit zijn onmisbare tools voor SEO.
Een zoekmachine optimalisatie traject wordt altijd gestart met een SEO-audit op de website. Door een uitgebreide analyse van de website worden pijnpunten inzichtelijk gemaakt. Deze pijnpunten worden geoptimaliseerd zodat de website een goede en stabiele SEO-basis krijgt voor de zoekmachine.
Nu gaan we eindelijk aan de slag met zoekwoorden. Het kiezen van de juiste zoekwoorden kan het verschil maken tussen zoekresultaten die floreren of floppen. Daarom houden we altijd een zoekwoordonderzoek gebaseerd op relevantie, zoekvolume en jouw wensen. Op basis van zoekwoorden passen we maandelijks bestaande content aan of schrijven we nieuwe content op de website. Alles om de vindbaarheid te verbeteren.
Campagnes zullen nooit beter worden als je niet onderzoekt waar de kansen en pijnpunten liggen. Analyseren is niet weg te denken uit onze dagelijkse werkzaamheden, want alleen dan kun je optimaliseren en bereik je meer resultaat. De resultaten van aanpassingen versturen wij maandelijks via onze rapportages.
Traffic Motivators is gespecialiseerd in het analyseren van jouw organisatie op basis van de klantreis.
Verschillende factoren kunnen je positie in Google beïnvloeden, zoals de kwaliteit van je content, de laadsnelheid van je website, het gebruik van relevante zoekwoorden, en het aantal en de kwaliteit van links naar je website. Ook technische aspecten zoals mobielvriendelijkheid en beveiliging (SSL-certificaat) spelen een rol.
SEO is een langetermijnstrategie. Het kan enkele weken tot maanden duren voordat je verbeteringen in de zoekresultaten ziet. Dit komt doordat zoekmachines tijd nodig hebben om de veranderingen op je website te indexeren en te verwerken.
Het grootste verschil tussen SEA en SEO is dat SEA draait om betaalde advertenties, waarbij je direct zichtbaarheid koopt in de zoekresultaten. SEO (zoekmachine optimalisatie) richt zich daarentegen op het organisch verbeteren van je website, zodat deze zonder betaling hoger in de zoekresultaten verschijnt. SEA levert snel resultaat, terwijl SEO meer tijd kost, maar op de lange termijn voordeliger kan zijn.