
Wil je direct zichtbaar zijn bovenaan in Google of Bing, precies op het moment dat jouw klant zoekt? Met zoekmachine adverteren (SEA) behaal je snel en gericht resultaat. Wij zetten slimme advertentiecampagnes op, gericht op conversie, relevantie en maximale controle over je budget. SEA is ideaal voor bedrijven die willen groeien, nieuwe markten willen aanboren of gewoon nú klanten willen binnenhalen. Binnen 24 uur kunnen jouw advertenties zichtbaar zijn voor jouw ideale doelgroep, op het juiste moment. En het mooiste? Jij bepaalt je dagbudget, je doelgroep én het maximale bedrag per klik. Zo haal je meer rendement uit elke euro die je uitgeeft aan online marketing.
Of je nu een klein bedrijf runt of een grote onderneming, wij mikken altijd op een maat gemaakte SEA strategie die jouw bedrijf op het scorebord zet!
Zoekmachine adverteren is het snelste en een van de meest kostenefficiënte manieren om direct nieuwe klanten te bereiken. Met de juiste strategie kun je snel resultaat zien en je zichtbaarheid binnen de zoekmachine aanzienlijk vergroten. Bovendien biedt het de flexibiliteit om campagnes snel aan te passen op basis van de prestaties en veranderende markt. In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie (SEO), waarbij je organisch groeit, biedt SEA de mogelijkheid om binnen korte tijd meer bezoekers en potentiële klanten te bereiken. Dit is vooral waardevol voor bedrijven die snel willen groeien of direct resultaat willen zien.
Zoekmachine adverteren zorgt ervoor dat jouw bedrijf onmiddellijk zichtbaar is in de zoekresultaten. Zodra je campagne live gaat, kunnen potentiële klanten jouw advertenties zien, waardoor je snel verkeer naar je website genereert.
Je kunt je advertenties richten op specifieke zoekwoorden, locaties, demografische gegevens en zelfs op bepaalde tijden van de dag. Dit betekent dat je alleen betaalt voor klikken van mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten.
Voor bedrijven die zich richten op een lokale markt, biedt zoekmachine adverteren de mogelijkheid om advertenties te tonen aan mensen in specifieke geografische gebieden. Dit is ideaal voor lokale winkels en diensten.
Ontdek nog meer voordelen van zoekmachines adverteren in onze blog!
Het lijkt simpel: je maakt een advertentie, voegt relevante zoekwoorden toe en het geld stroomt binnen. Toch is het niet zo simpel als het lijkt. Wij maken campagnes in 5 stappen:
Alles wat we doen staat uiteindelijk altijd in dienst van return on investment (ROI). Samen bepalen we doelen naar aanleiding van wensen en data. Van daaruit kiezen we campagne types, zoals Google Search, Display of Google Shopping.
Meten is weten. We zorgen voor de juiste tracking (Google Tag Manager, conversiecodes) zodat elk klikgedrag en elke aanvraag inzichtelijk wordt.
Het kiezen van de juiste zoekwoorden kan het verschil maken tussen campagnes die floreren en campagnes die geld kosten. Daarom houden we altijd een zoekwoordonderzoek gebaseerd op relevantie, zoekvolume en jouw wensen.
De zoekwoorden en advertenties verwerken we in campagnes en advertentiegroepen aangevuld met creatieve visuals voor meer impact.
Campagnes zullen nooit beter worden als je niet onderzoekt waar de kansen en pijnpunten liggen. Analyseren is niet weg te denken uit onze dagelijkse werkzaamheden, want alleen dan kun je optimaliseren en bereik je meer resultaat. De resultaten uit de SEA campagnes delen wij via onze maandelijkse rapportages.
Traffic Motivators is gespecialiseerd in het analyseren van jouw organisatie op basis van de klantreis.
Zoekmachine adverteren, ook wel SEA genoemd, is een manier om direct zichtbaar te zijn in zoekmachines zoals Google en Bing. Dit gebeurt door het plaatsen van betaalde advertenties die worden weergegeven wanneer potentiële klanten zoeken naar producten of diensten die jij aanbiedt. Hiermee kun je snel relevante bezoekers naar je website trekken.
SEA werkt door advertenties te maken die worden weergegeven wanneer iemand een zoekopdracht invoert die gerelateerd is aan jouw producten of diensten. Je kiest relevante zoekwoorden waarop je wilt adverteren en betaalt elke keer dat iemand op je advertentie klikt (kosten per klik). SEA biedt je ook de mogelijkheid om specifieke doelgroepen te bereiken op basis van zoekwoorden, locatie en andere factoren.
De kosten hangen af van de zoekwoorden waarop je adverteert, de concurrentie en je branche. Voor populaire zoekwoorden betaal je vaak meer per klik dan voor specifieke of minder concurrerende termen. Je hebt volledige controle over je uitgaven door zelf een dag- of maandbudget én een maximaal bod per klik in te stellen. Zo betaal je nooit meer dan je vooraf bepaalt. Wij adviseren je graag over rendabele zoekwoorden en slimme inzet van je budget. Zo haal je het maximale uit elke euro.
Het grootste verschil tussen SEA en SEO is dat SEA draait om betaalde advertenties, waarbij je direct zichtbaarheid koopt in de zoekresultaten. SEO (zoekmachine optimalisatie) richt zich daarentegen op het organisch verbeteren van je website, zodat deze zonder betaling hoger in de zoekresultaten verschijnt. SEA levert snel resultaat, terwijl SEO meer tijd kost, maar op de lange termijn voordeliger kan zijn. Kijk voor meer informatie over het verschil tussen SEA en SEO eens op ons blog: SEO VS SEA: wat is het beste voor jouw bedrijf?
Absoluut. SEA is juist ideaal voor organisaties die gericht willen adverteren in hun regio of slim willen omgaan met hun marketingbudget. Met een goed ingerichte campagne kun je heel gericht je doelgroep bereiken en betaal je alleen voor relevante klikken. Zo behaal je snel resultaat, zonder grote investeringen.