
Conversie optimalisatie oftewel CRO geeft meer inzicht in de mogelijke knelpunten en drempels binnen jouw website. Hoe makkelijker en gebruiksvriendelijker een website is, hoe sneller en vaker de bezoeker over gaat tot bijvoorbeeld het doen van een aankoop of het inschrijven op de nieuwsbrief. Met het optimaliseren van je website op de juiste manier wordt een hogere Return of Investment gecreëerd.
Conversie optimalisatie wordt beheerd door onze specialisten om een zo hoog mogelijk resultaat te behalen. Samen naar maximaal rendement? Neem dan direct contact op met Traffic Motivators.
Details maken het verschil! Door je website gebruiksvriendelijk te maken tot in detail, kun je het maximale uit je bezoekersaantallen halen. Hoe beter een website is geoptimaliseerd, hoe beter het rendement is. Door middel van conversie optimalisatie maken wij van een bezoeker een conventerende klant.
Door analyse worden pijnpunten binnen de website of webshop inzichtelijk gemaakt. Het inzichtelijk maken heeft natuurlijk nog wel een vervolgactie nodig. De pijnpunten moeten zo snel mogelijk uit de website gehaald worden.
Door de pijnpunten uit de website te halen wordt de ervaring van de bezoeker prettiger. De klant blijfgt langer op de website en weet relevante content eenvoudiger te vinden. De routing binnen de website of webshop moet zo laag mogelijk zijn. Vastlopen is geen optie meer.
Klanten die langer op een website of shop blijven hangen zijn over het algemeen meer geïnteresseerd in het aanbod. Wanneer de ervaring prettig en de betrouwbaarheid goed is, nemen we de drempel weg om over te gaan tot een aankoop of aanvraag. Ofwel, middels conversie optimalisatie zorgen we met hetzelfde aantal bezoekers voor meer rendement.
Conversie optimalisatie is een traject dat we via een aantal stappen uitvoeren. Samen met de klant en de webdeveloper gaan we het maximale rendement behalen uit de website of webshop.
Alles wat we doen staat uiteindelijk altijd in dienst van return on investment. Samen bepalen we doelen naar aanleiding van wensen en data. De gewenste routing vanuit de klant proberen we als basis aan te houden.
Een goede analyse kan alleen plaatsvinden als we toegang hebben tot alle systemen die een relatie hebben met de website of webshop. Met de informatie wordt vanzelfsprekend vertrouwelijk omgegaan.
De website of webshop laten we scannen door een aantal belangrijke tools zoals SE ranking en Ahrefs maar ook zorgen we voor recordings van gebeurtenissen op de website en zoomen we in op de gebeurtenissen uit het verleden. Deze uitkomsten in combinatie met de eigen visuele bevindingen zorgen voor een goed inzicht van verbeterpunten. De verbeterpunten worden gerapporteerd in een document en gedeeld met de klant en webdeveloper.
De knelpunten die zijn beschreven in het conversie optimalisatie rapport moeten worden geoptimaliseerd door de webdeveloper. Nazorg is voor ons van groot belang dus in deze fase is contact met de developer (over de knelpunten) vanzelfsprekend.
Traffic Motivators is gespecialiseerd in het analyseren van jouw organisatie op basis van de klantreis.
CRO begint met een grondige analyse van je website of webshop. We kijken waar bezoekers vastlopen of afhaken en verzamelen data om te begrijpen wat beter kan. Op basis van deze inzichten worden verbeteringen doorgevoerd, zoals aanpassingen in de navigatie, lay-out, of inhoud. Het doel is om een gebruiksvriendelijkere website te creëren die bezoekers sneller converteert.
De snelheid waarmee je resultaten ziet, hangt af van de omvang van de aanpassingen. Kleine verbeteringen kunnen al binnen enkele weken voor een verschil zorgen, terwijl grotere aanpassingen iets meer tijd nodig hebben. Wij monitoren de resultaten continu en sturen bij waar nodig, zodat je zo snel mogelijk de voordelen van CRO ervaa
Enkele effectieve aanpassingen zijn het verbeteren van de laadsnelheid van je website, het vereenvoudigen van de navigatie, het optimaliseren van call-to-action knoppen en het creëren van duidelijke, overtuigende content. Ook het toevoegen van reviews of sociale bewijzen kan helpen om het vertrouwen van de bezoekers te vergroten en hen sneller te laten converteren.