Remarketing is de manier om een (potentiële) klant te herinneren aan een eerder website bezoek. Met remarketing, ook wel retargeting genoemd, benader je namelijk bezoekers die jouw website al eerder bezocht hebben door middel van gerichte beeld-, tekst-, of videoadvertenties. Hierdoor verhoog je het rendement en zorg je ervoor dat bezoekers je website niet snel zullen vergeten. Met het juiste budget en een goed opgezette campagne wordt een hogere Return of Investment gecreëerd.
Wij hebben veel ervaring in het beheren van Remarketingcampagnes. Nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met Traffic Motivators en wij informeren je graag verder.
Krijg inzicht in onze tarieven en neem contact op voor vrijblijvend advies
Met remarketing worden eerdere websitebezoekers opnieuw benaderd door een ad te tonen op externe websites of apps. Het is een gerichte manier van adverteren, gerichter dan bijvoorbeeld adverteren in de zoekmachines. Dit komt omdat door het gebruik van cookies eerdere websitebezoekers opnieuw benaderd kunnen worden. Remarketing kan ingezet worden met het Google Display Netwerk. Door remarketing in te zetten, herinner je de bezoeker aan zijn eerdere bezoek. Hiermee wordt de kans groter dat hij tot conversie over gaat waardoor uiteindelijk een hogere Return of Investment gecreëerd kan worden (ROI).
Van opbouw tot evaluatie hanteren wij een vaste werkwijze waarin transparantie en onderling contact centraal staat. Wij verzorgen in het Google Ads platform de campagnestructuur, advertentie opmaak, leggen een koppeling met de website en zorgen dat Google Analytics netjes wordt ingericht waardoor we inzicht krijgen in alle cijfers en gebeurtenissen op de website. Tijdens de campagnes zorgen we voor terugkerende optimalisaties en versturen we maandelijkse rapportages.
Traffic Motivators is gespecialiseerd in het analyseren van jouw organisatie op basis van de klantreis.
Display adverteren werkt door visuele advertenties te tonen aan specifieke doelgroepen. Dit kan op basis van demografische gegevens, interessegebieden, zoekgedrag of eerdere websitebezoeken. Je kunt je advertenties weergeven op externe websites, in apps of via andere platforms, waardoor je breed of juist heel gericht jouw doelgroep bereikt.
De kosten van display adverteren hangen af van je gekozen budget en de omvang van je campagne. Het voordeel is dat je volledige controle hebt over je mediabudget. Je stelt een maximum dag- of maandbudget in en betaalt alleen voor de vertoningen of klikken die je ontvangt, afhankelijk van het type campagne.
Ja, display-advertenties zijn zeer effectief voor het vergroten van naamsbekendheid, het aantrekken van nieuwe bezoekers en het stimuleren van terugkerende klanten via remarketing. Door gebruik te maken van visuele content, zoals interactieve banners of video's, vergroot je de kans dat je doelgroep doorklikt naar jouw website en overgaat tot actie.